Facebook Badge

11/19/2009

Junus

“Dia sekarang ni dia keluar dengan Ali”
“Ali Asmara”
Sekejap itu teh tarik yang saya minum keluar melaui hidung, cepat-cepat saya cari tisu.
“Budak tu boipren lama dia sebelum aku kawin dengan dia”
“Dia tinggal di mana sekarang ni” saya mencelah,
“rumah abang aku”
“abang aku tu membela jalang tu”

Snip dari perbualan dengan AbdillahJunus (bukan nama sebenar),  isternya lari rumah, kononnya sebab tak tahan dengan kehebatan AbdillahJunus, peliknya , isterinya tidak lari jauh, kerumah abangnya saja, sekarang ini menurut AbdillahJunus, isterinya sering bertukar-tukar pasangan, mungkin mencari yang sesuai.
Sejak isterinya lari dari rumah sampai hari ini, AbdillahJunus masih mencari isterinya, tak jumpa-jumpa. Nasib lah tak jumpa kalau tidak abis lumat kena amuk.

No comments: