Facebook Badge

8/04/2009

Extravaganza

Gambar-gambar ini di ambil dari blog Kulup Sakah, yang menjadi pengacara pada malam extravaganza itu, kat mana extranya saya tak tau munkin sebab saya ada hehehe, ada beberapa orang yang di jadualkan datang tidak nampak batang hidung


Kulop dengan Meor sedikit tensen dengan kehadiran yang agak kurang, tapi tak kisahlah pada saya nyanyi lagu puisi memang tak berapa kerat yang datang, pada saya penonton yang ada pada malam itu sudah cukup membuat saya teruja nak beraksi, mereka yang tak datang itu yang rugi sebenarnya, sebab mereka yang tidak dapat melihat saya beraksi hahahahha

Perhatikan saya pakai baju seluruh hitam, kononnya kan berdemo sebelum itu, apa nak buat polis punya roadblock punya pasal sampai saya pun tak boleh sampai ontime chit...



"Aku ada kat PA system" kata Jebatsari yang tak pakai sari
"aku pun" kata saya, airmas yang tak pakai mas
dan mata saya pun melilau tapi tak nampak juga batang hidung jebatsari

"mana kau" kata Jebat lagi
"aku ada dengan AJ ni, kau cari mat pejabat yang botak duduk bawah pokok"
saya masih melilau tapi tak jumpa juga

"aku kat depan pentas, pakai baju merah" kata jebatsari lagi
malam itu tiba-tiba ramai pula yang pakai baju merah, bukankah paginya mereka ini berdemo pakai baju merah

"aku rasa Jebat ni kat planet lain kut" AJ gelak ,lepas tu saya bagi tanggungjawab sebagai pemandu jalan kepada AJ sebab saya kena naik pentas



Kalau di PKNS isnin lepas sound system toing toing, tapi malam 1 ogos, happening beb, saya ganyang gitar sepuas hati, kalau sesiapa dari kamu yang tidak datang pada malam itu , saya ulangi, sesungguhnya kamu termasuk di dalam golongan orang-orang yang rugi, ye lah dah penat-penat berdemo tu lepaskanlah dengan hiburan santai lagu-lagu puisi, biar minda kamu bebas dari mimpi di kejar FRU malam nanti..

ok, Saya nyanyi empat lagu "Ainadillah, Amnesia, Sentimen, 2 keping Syiling baru" gempak, semua lagu lama yang saya selalu main, lagu yang saya biasa main, tentu sekali menjadikan saya sangat luarbiasa,

"abang ni artist ke?" saya dengar sekumpulan remaja berbisik, telinga saya jadi bionik kalau orang memuji atau mengata saya... heheheh, perasan tak sudah saya, tak boleh duduk diam dibuatnya, kejap kesana kejap kesini, adoih nak buang perasaan perasan ni memang payah

toing-toing ...Kalau nak buat persembahan pentas musti sound check, lepas tu baru tak menyesal kemudian hari, hasilnya persembahan saya malam itu menjadi lebih menarik dari konsert Search yang katanya ada masaalah dengan sound system ... toing-toing agaknya, saya boleh bermain dengan yakin dan sangat puas hati dengan bunyi yang terhasil. terima kasih crew sound system





Apahal dengan Jebatsari?,... dia akhirnya tepuk kepala sesudah mengetahui dia berada lokasi yang salah, dia datang dengan Kalamutiara, Rimanilzah dan seorang sahabatnya , kami sembang sembang sambil mengeteh.

"nasib baik depa main dangdut" kata jebatsari..loghat penang tak lepas lagi no...

eh malam tu mamak teh tarik mengorat Kalam , abang hensem katanya , kalau saya di panggil abang hensem oleh mamak yang badan berbulu tegak bulu roma saya, mintak ampun pak

5 comments:

sham said...

terima kasih, terima kasih kpd bro dan keluarga. mantap lain kali boleh joint kami lagi. kalu ada budget.

sham
purple ribbons

aku said...

kot mana pun aku dh gila ngan lagu sentimen..

Airmas sz said...

cik sham, ok boleh aje

cik aku, boleh cari lagu sentimen tu kat utube, tapi tak sebagus main live..:)

jebatsari said...

walaupun cuma sempat dengar lagu terakhir tapi mantap beb.

binjidan said...

yuhooo...airmas yg tak pakai emas..
cayookkk