Facebook Badge

11/13/2003

Sajak untuk Liez

Puisi ini aku tulis di laman melayu.com ada satu gadis yang di jemput ilahi , aku rasakan betapa manusia itu saling sayang menyayang, betapa orang yang tidak mereka kenal pun mereka sayang ... lantas itu menimbulkan raya sayang ku
... I wrote a poem to Liez a girl in malayu.com community who pass away recently ...it's in malay ....I might translate it later

Liez yang ingin ku kenal
by airmas_sz

Setiap yang hidup pasti menemui mati
Dengan kematian ini
kita dapat mengenal hidup
Betapa ringkas kerja tuhan
jika Dia ingin mengambil kita kesisinya

Liez.....
biarpun kita tidak pernah bergurau senda
dan kita juga tidak pernah bercakaran
kerana kita tak pernah berjumpa
Tapi dapat aku rasakan
kau amat dia sayangi disini
Maka dari rasa yang terbit itu
membuat aku terasa kau amat dekat
bagai sahabat yang telah lama hilang
lari jauh dari kampung halaman

Disini aku hadiahkan rindu
bersama fatihah yng ikhlas
untuk teman yang hilang
yang tidak akan hadir lagi
dalam gurau tawa kelompok ini

Aku Kira engkau dilimpah rahmat
kerana saat akhirmu di ratap sahabat
Seperti mana seorang saudara yang dekat
tentunya engkau dililit kasih sayang yang kuat
semoga engkau dan Dia sangat dekat

may god bless her...

No comments: