Facebook Badge

12/14/2006

Apo lagi

Sajak “Apologi untuk anak ii” adalah satu siri sajak yang saya tulis untuk Nurul Haneem Balqis (Aneem) yang merupakan satu-satunya anak perempuan saya. Dia adalah satu penantian yang panjang.

Setelah lahir Aneem ditahan di wad Hospital Ipoh (incubator) kerana masalah berkaitan kelahirannya, sewaktu itu bermulalah episod sedih saya dengan isteri, kerana selama ini kami mengharapkan anak perempuan setelah di kurniakan anak lelaki.

Sajak itu menceritakan detik-detik suram saya dengan Pihak Hospital Ipoh, sebagai seorang bapa saya mahu tahu apa sakit anak saya, tetapi saya tidak langsung di maklumkan, kecewanya tuhan sahaja yang tahu

Ada ketikanya saya hampir bergaduh dengan Jaga hospital yang macam samseng taik kucing tu. Dia minta saya keluar sedangkan saya masih menunggu jawapan dari doctor, doctor pula macam lari-lari, kalau tak tahu cakap la tak tahu, janagan buat anak orang bahan ujikaji.

Ps : Aneem sekarang sudah sihat dan agak nakal, munkin kerana pengaruh abang-abang, Sajak itu juga saya sudah lagukan , kawan saya khabarnya nak buat video untuk lagu itu, malangnya dia sangat malas, kalau saya simpan janggut dah sampai Sri Langka dah janggut saya ni, video tak siap juga.

2 comments:

jones said...

pun...

blackpurple said...

Owh. Begitu yang tersirat rupanya....