Facebook Badge

7/15/2006

di palang lagu ini

Ada satu sajak yang sangat menggeramkan saya, kerana sedaya yang ada saya cuba untuk menghasilkan lagu untuk sajak itu. Malangnya tidak berjaya.

Dan pada satu hari , ketika burung-burung berkicauan. .. hahahaha … saya dapat satu irama yang saya kira boleh untuk dikahwinkan dengan sajak itu. Tetapi dengan tidak di sangka-sangka keluar pula satu sajak yang tidak dapat saya tolak untuk di lagukan ..

Lalu saya tinggalkan sajak asal , sebab sajak yang terbaru ini lebih melambai-lambai..
Sajak yang saya maksudkan adalah sajak karya sdr Anbakri boleh jumpa dia di sini
http://www.e-komuniti.com/esasterawan/1.asp?uid=46



ini lagunya versi unplugged telah di videokan oleh AbdullahJones



dan ini lagunya setelah saya modifikasi untuk orang-orang muda yang tidak memperdulikan makna lagu tetapi tahu nak joli jer….selamat berjoli, kalau boleh fahamilah makna lirik setiap lagu yang kamu dengar. Sia-sia orang buat lagu kalau kamu tak ambil sedikit pun pengajaran dari lagu itu.

Di palang ini
Di kamar gelap/ Aku melukis/Di kamar gelap/Gambar isteri/Di kamar gelap/Gambar misteri/Di kamar gelap/Menyendiri/Di samar gelap /Ayah dan ibu/Di samar gelap/Anak di rindu/Di samar gelap/Kesudahanku/Di samar gelap/Tersendiri/ Chorus:Tolonglah bilang/Apa salahku/Apakah bukti kesalahanku/Tolong jelaskan/Apakah dosaku/Apakah erti menghukumku/Hakim yang tiada/Bukti yang di rekaApakah ini keadilan, oh Ilahi/Tuhanku/Kau tunjukkkanlah cahaya/Berikanlah sejalur harap padaku/Yang pasrah di haribaanMU/Di palang ini/Aku tersaksi/Tangisan anak & doa isteri/Di palang ini/Aku di rampas/Sebuah maruah dan harga diri/Di malam ini/Aku menolak /di malam ini /aku mengharap/Setiap ehsan dari kuasa/Yang Maha Besar/Maha Menyaksi
Anbakri 250506

4 comments:

Rie said...

10 bintang aku kasi. memang best.. satu opis aku kata lagi ni best!!!

Airmas sz said...

esis nanti aku keluar album ..suruh orang opis beli yang original ....:)

dhuat79 said...

Assalamualaikum

best blog ni..

teruskan perjuangan anda

Anonymous said...

Assalamualaikum

minta tolong ajarkan kami yang baru nak belajar.

semangat kami KUAT tetapi skill kami lemah.

terima kasih.

Aduka

http://revolusi.bloggoing.com