Facebook Badge

1/27/2005

Bercerita tentang cinta

Adakah di antara saaudara semua yang tak pernah bercinta? … tentu soalan ini agak naive sifatnya? Loh saya bukan nak jadi doktor cinta tetapi apa yang saya nak ceritakan ini adalah dari perbualan saya dengan teman sepejabat waktu kami pergi “dept. Lunch tadi.
Seorang tu anak dara cina seorang lagi tu janda India , loh bercerita tentang cinta dengan saya … aduh macam mana mau jawab nih… bagi saya perkara cinta tu bukan benda yang kita nak hebah-hebahkan ala perkara dalam kelambu sifatnya pun dalam kelambu ..

Tetapi perkara yang menarik dari kesimpulan perbualan kosong kami tadi adalah … jeng jeng jeng … cinta itu mesti win-win …. Dua dua mesti menang kalau asyik nak menang sorang sorang saja dua dua akan kalah … paling penting toleransi , bertolakansur …loh sibuh nak kerja nie …. Nanti malam kalau ada masa boleh sambung lagik…

No comments: